Aktuellt

Lev randigt.

by Kasia Lindahl

MEDITERA MED MIG

14 och 28 maj, kl. 12.00-12.30

Fullerstatorget 16, Huddinge

GRATIS

Varför bry sig om meditation?

 

Du kanske använder tandtråd varje kväll?

Duschar innan du lägger dig i en nybäddad sängen eller innan du sätter på dig rena kläder på morgonen.

 

Det är sådant man lär sig från marnsben. Självklarheter.

 

Men hur tar vi hand om det som inte syns?

Oändlig mängd intryck vi tar emot varenda dag: ny information, ansiktsuttryck, ord, kroppsspråk hos dem vi möter. Våra egna känslor som uppstår i dessa möten.

Alla våra tankar...

 

Det är kännt att hjärnan sorterar ny information när vi sover. Det är därför som sömnen är så viktig för vårt mående. Men hur kan man somna, när tankarna snurrar i huvudet?

 

Det kan meditationen hjälpa oss med, bland annat.

Genom att vi stannar upp, andas och observerar.

För de flesta av våra 80 tusen tankar som vi tänker om dagen är inga nya tankar.

Det är dem som styr vårt beteende, så varför inte lära sig att ha bättre koll på dem?

VÄLKOMNA!

 

***

När målet är större än rädslan

Jag har samlat modet, erfarenheterna och kunskaperna i nästan fem år.

Och nu har jag skapat en kurs för dem som lider av utmattning och haft mindre tur än jag. De får piller istället för riktig rehabilitering.

 

Pilottillfället under januari - februari blev fullsatt!!

Jag bugar inför deltagarnas mod och öppenhet.

Jag ser mig själv i dem.

Jag får bekräftelse att detta behövs i deltagarnas egna ord:

Desirée, 40 år: För mig som kännt mig totalt utelämnad åt ödet av min läkare gav denna kurs mig oergört mycket. Förståelse, insikt & kunskap.

Monika: Väldigt givande. Alla anhöriga borde gå en sådan kurs. Vi vet för lite om utmattning och tittar man på dagens samhälle så är problemet brinnande.

Sara, 36 år:

Skön, tillåtande atmosfär.

Många aha.

Inga pekpinnar.

Anonymt: En hjälp att lära sig hjälpa sig själv.

Jag är viktig.

Paulina, 46 år: Mycket goda kunskaper och självupplevda erfarenheter som delades.

***

Det ser ut som att du letar efter någonting...

På kursen kommer jag delar med mig av mina erafarenheter från stressrehabiliteringen.

Dvs. de tankarna och idéerna (tipsen) samt praktiska övningarna (trixen) som jag fick lära mig för att kunna hantera stress och livet efter utmattningen.

 

Du behöver inte ha någon utmattningsdiagnos för att delta. Alla vi som utsätts för vardagsstressen kan ha nytta av detta.

 

Jag kommer bland annat prata om sömnen, kroppen, andningen och det som gör att vi bränner ut oss. Kursen riktar sig lika mycket till kvinnor och män.

 

För mer praktisk information om anmälan klicka på bilden ovan för att komma till facebook eventet.

 

Hoppas vi ses! <3

 

Mår du psykiskt dåligt, snälla sök professionell hjälp på din närmaste vårdcentral eller ring 08-58584920 - OK? ♥

ZEBROR

Deras självbevarelsedrift är starkare än den som finns hos människan. Zebror vet att det är dags för vila och återhämtning så fort de har sprungit ifrån den farliga tigern. För människan fortsätter jakten hela dagen lång.

 

STRESSEN

Den ska inte vara farlig för oss. Adrenalinpåslagen har räddat människan i fara. Det är därför vi finns kvar. Det är den bristande återhämtningen som får oss att bli sjuka, utslitna, frånvarande och sönderstressade.

YOGAN

På mattan får vi chansen att möta oss själva i stillhet och rörelse. Att stretcha tålamod- och acceptansmuskeln. Att ha medkänsla med oss själva. Att bli medvetna om våra mönster, både på & utanför mattan. Namaste <3

För att minska stressnivån andas djupt och fokusera på den gröna knappen i 30 sekunder. Du kan med fördel klicka på den obegränsat antal gånger.

 

Grattis! Du har precis gjort din första meditation!

Copyright ZebraZone 2018 © All Rights Reserved